1) cl-cmdrate : sizden servera giden saniyedeki
durum yenileme sayısı. Yani yaptığınız hareketleri ateş etmenizi falan
servera bildirme sıklığınız. Dururkenki gönderdiğiniz veri büyüklüğü ile
çatışma sırasında gönderdiğiniz veri büyüklüğünün (sıklığının değil)
değiştiğini unutmayın. bu rakamın değişmesi ile değişen şey verileri
gönderme sıklığı. eğer 20 ise saniyede 20 kere demek yani.
2) cl_updaterate : Server'ın saniyede size gönderdiği durum güncelleme
sıklığı. Yukarıdakiyle aynı prensipte çalışıyor. Ancak tüm diğerlerinin
bilgilerini içerdiğinden paketler daha büyük oluyor.
3) cl_rate : Birinci komut nasıl sizin servera saniyede kaç kere veri
göndereceğinizi belirliyorsa, bu komut da saniyede "maximum" ne kadar
byte gönderebileceğinizi belirliyor. Yani ne kadar göndereceğinizi değil
ama maximum ne kadar gönderebileceğinizi. Bu değer servera olan fiili
upload miktarınız ile orantılı olmalı. Yani serverda net_graph 3 komutu
ile oyun sırasında hem yanlızken hem de çatışmadayken out kısmında
sürekli değişip duran saniyedeki upload miktarınızı belirleyip ona göre
ayarlamanız gerekiyor. Normal internette bir dosya upload ederken falan
olan hız değil yani. Serverda oynarken olan fiili miktara bakacaksınız.
4) rate : serverdan size gelen saniyedeki "maximum" veri miktarını
belirliyor. Server tarafından belirlenmiş olan sv_maxrate (ki bizde
20000 dir) den büyük olamıyor.
şimdi saniyedeki download miktarınızı inizi yukarıdaki şekilde tesbit
ettikten sonra, diyelim ki 10 kbit/sec çıktı, bunun yüzde 10 gibi bir
kısmını emniyet için düşüp, kalan miktarı 8 e bölerek byte cinsinde
buluyoruz. Bu da rate imiz oluyooor. örenk : 10kbit/sec = 10000 bit/sec %
10 düşelim = 9000 bit/sec. byte'e çevirelim 8'e bölüp = 1125. işte rate
imiz 1125 olacak. Aynı şekilde upload miktarınızı tesbit edip aynı
işlemlerden geçirerek cl_rate inizi de bulabilirsiniz.
Ondalıklı rate ve cl_rate değerlerinin daha etkili sonuç verdiği veya
pingleri düşürdüğü tamamen bir söylentiden ibarettir. inanmayınız.
Gelelim diğerlerine.
cl_cmdrate : Sizden servara giden bilgiler normalde daha küçüktür.
ortalama 20 byte paketlerdir bunlar. Dolayısıyla sizin cl_rate inizde
belirlediğiniz değer üzerinden (ki bu saniyede gönderebileceğiniz toplam
veri miktarının üst sınırını belirleyen değerdir. Yani en üst sınırda
gönderdiğinizi var sayıyoruz) kaç tane 20 byte lık paket
gönderebilirseniz, cl_cmdrate iniz o olacaktır. Örnek: cl_rate inizi
1000 buldunuz , yani bir saniyede maximum 1000 byte toplam veri
gönderebiliyorsunuz. 20 bytle lık paketler halinde gönderdiğinize göre
1000/20=50. Yani saniyede 50 kere veri göndermesi yapabilirsiniz. Bu
değer mesela 50 yerine 40 olursa 200 byte lık kapasiteyi
kullanamıyorsunuz demektir. 50 yerine 60 olursa da boşuna kasıyorsunuz
çünkü toplam maximum veri limitinizi aşmaya çalışıyorsunuz demektir.
Yanlız bir şeyi unutmamak lazım onun için tekrarlıyorum: rate ve cl_rate
değerleri gerçekte toplam ne kadar veri gönderdiğinizi veya aldığınızı
değil maximum ne kadar gönderebileceğinizi belirler. Ancak biz bu iki
değeri, söz konusu serverla olan upload ve download miktarlarımıza
bakarak hesapladığımızdan pek de büyük bir fark olmayacaktır.
cl_updaterate : Aynı mantıkla hesaplanır, ancak burada söz konusu olan
verilerin büyüklüğü daha fazladır. Çünkü server size diğer herkesin
bilgisini de göndermektedir. Çatışma sırasında ortalama 175 byte a kadar
çıkar paketlerin büyüklüğü. O zaman da rate değerinizi 175 e bölmeniz
gerekiyor. Böylece cl_update inizi de bulmuş olursunuz.
Bir kez daha önemle hatırlatıyorum ki bu rakamları sağdan soldan hazır
olarak alıp kullanmayınız. Bu rakamlar herkez için ayrıdır ve her
bağlandığınız server için de değişebilir. İki tane ayrı kişi aynı tip
modem ve aynı isp den bağlansalar da, bağlandıkları serverlara olan
download ve upload hızlarına göre hesaplayarak değerlerini belirlemeleri
en doğrusudur.
Bunu yaparken oyun esnasında konsola net_graph 3 yazıp, serverla olan in
ve out değerlerinizi her durumda gözlemeniz ve ayarları değiştirdikçe
(gene konsoldan bu ayarları değiştirebilirsiniz) burada meydana gelen
değişmelerei yakından izlemeniz gerekmektedir. En mükemmel kombinasyonu
bulduğunuzda config dosyanıza yazabilir veya ayrı bir config dosyası
oluşturup onu execute ederek (konsola exec bilmemne.cfg yazıp) her
seferinde optimum ayarlarınıza kavuşabilirsiniz.
BUNU YAPARKEN NET_GRAPH DA DIKKAT EDECEĞİNİZ KISIM CHOKE KISMIDIR. CHOKE
HER İKİ YÖNDE DE GÖNDERİLEMEYEN PAKETLERİN SAYISINI GÖSTERİR. AMACIMIZ
CL_UPDATERATE VE CL_CMDRATE İ CHOKE U SIFIR TUTMAK SURETİYLE MÜMKÜN OLAN
EN YÜKSEK DÜZEYE GETİRMEKTİR. LOSS İLE BU KOMUTLARIN HİÇ BİR İLGİSİ
YOKTUR. LOSS VARSA SORUN BAĞLANTINIZDAKİ BİR PROBLEMDEN MEYDANA
GELMEKTEDİR. LOSS HER İKİ YÖNDE DE GÖNDERİLMİŞ AMA ASLA VARMAMIŞ OLAN
PAKET SAYISINI GÖSTERİR VE BU AYARLARLA İLGİSİ YOKTUR. CHOKE İSE
KAPASİTE AŞIMI NEDENİYLE GÖNDERİLEMEYEN VEYA ALINAMAYAN PAKET SAYISINI
GÖSTERİR
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
CS Surf Ayarlari - Surf CS Ayarlari ( CS Surf Kodlari - Surf Ski )
unbindall bind "TAB" "+showscores" bind "ENTER" "+attack"...
-
Bu aşağıdaki kodları cfg'nize yapıştırınız. lambert "-1.5" gamma "7777" brightness "7777" lightgamma &...
-
Rate ayarları : (tek tek konsolada yazabilirsiniz config.cfg içerisinde en alt satırada yapıştırabilirsiniz) rate 20000 cl_cmdrate...
Yusuf merhaba ben veri kullanımını en aza indirmek istiyorum.Bana nasıl bir ayar önerirsin.
YanıtlaSilCS 1.6 En iyi Rate Ayarları
YanıtlaSil